***Kletstopic***

...De plek waar we gezellig verder kletsen...
Sandra81
Berichten: 379
Lid geworden op: 23-02-2012 13:31

Bericht door Sandra81 » 26-09-2013 20:20

Bianca,
Wat een schatjes...en wat lijken ze op elkaar, maar ook op jou als ik die laatste foto bekijk.
Sophie had nog lang moeite met de verhoging naar 180. Ze werd er heel onrustig van en spuugde veel. We hebben dit langzaam opgebouwd. Nu drinkt ze de flesjes moeiteloos. En wordt ze niet meer wakker s'avonds. We hebben de fles niet vervroegd maar we zijn er gewoon mee gestopt. Mevrouw slaapt nu van 19 tot 7. Echt heerlijk moet ik zeggen!
Neomi heeft dus ook geen laatste fles meer als ik je goed begrijp?

Gisteren ben ik samen met Roan naar de tandarts geweest. Roan vond het reuze spannend. Toen hij op de stoel mocht zei hij: ik vind dit eigenlijk niet zo leuk mama....en hij begon te huilen.
Held op sokken! Zielig om hem zo te zien, ik had meteen met hem naar huis willen gaan!!
Afbeelding

Afbeelding

Bianca
Moderator
Berichten: 181
Lid geworden op: 24-02-2012 08:52

Bericht door Bianca » 26-09-2013 23:07

@inge, wat fijn dat jullie toch een psz hebben kunnen vinden waar jullie je goed bij voelen! Ik ben heel benieuwd hoe Nina het vindt!
Wij hebben idd van burgers zoo. Wat ik wel leuk is dat je gewoon even kan gaan, het hoeft niet gelijk een hele dag. Dat houdt Emily toch niet vol. Néomi slaapt dan in de wagen. Wel minder als thuis in bed natuurlijk maar prima te doen.
Als ik m'n aandacht op Néomi richt dan wordt Emily nog jaloerser op Néomi en heeft Néomi het gedaan zeg maar. Dus dat is hier niet zo handig haha
Het is nog een beetje zoeken hoe ik er het beste mee om kan gaan.
We wonen nog steeds samen dus hij helpt 's ochtends wel mee. Anders is het helemaal niet te doen denk ik. Als ik alleen met ze woon moet ik denk ik mijn werktijden aan gaan passen. Maar dat bekijk ik tegen die tijd wel.

@sandra, Néomi krijgt 4 flessen waarvan de laatste dus nog wel rond 22 uur. Ik durf het nog niet aan om haar te laten slapen. Komt vanzelf wel en misschien dat wij beter kunnen vervroegen aangezien we al op 4 flessen zitten.
Ah roan bij de tandarts. Kan me voorstellen dat je zo weer rechtsomkeert wilde maken! Arm ventje.
Emily is nu paar keer mee geweest maar die doet haar mond nog niet open. Tanden poetsen is ook nog steeds een ramp dus dag baart me wel een beetje zorgen...
Afbeelding

Inge
Berichten: 380
Lid geworden op: 22-02-2012 20:21

Bericht door Inge » 27-09-2013 08:55

@Sandra. Ah wat zielig van Roan. Is natuurlijk ook wel eng dat een vreemde zo in je mond zit. Ik moet zeggen dat Nina de eerste keer juist heel erg leuk vond. Dat verbaasde mij heel erg. Nu kan ze niet wachten tot volgende keer ,want dan is de praktijk verhuisd haha

@Bianca. Helemaal vergeten, maar at lijk jij op je kinderen. Ik dacht dat ze het donkere van je man hadden, maar jij bent/was zelf ook donker qua haarkleur.
Ja we zijn blij met deze psz. Nu afwachten wat Nina ervan vind. Lijkt me wel verschrikkelijk om haar achter te laten. Normaal kiezen we onze oppas heel zorgvuldig en nu moet je maar vertrouwen hebben in een vreemde. Dat vinden wij niks, maar we zullen toch moet voor ze naar school gaat. Hopelijk heeft ze het naar haar zin, dat maakt het voor ons ook makkelijker.

Ik lach me kapot hier. Nina en Kian zijn samen aan het spelen. Kian ligt op het boxkleed en Nina trekt hem door de kamer heen. Grote schik hebben ze beide. Ik vind het zo leuk om te zien hoe die twee samen spelen. Ze zijn ook zo gek op elkaar, echt lief.
Afbeelding

Melanie
Beheerder
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-02-2012 22:17

Bericht door Melanie » 30-09-2013 20:49

Hi All!

Ik ben er ook nog ;) Lees wel eens mee maar vaak weer geen tijd om te reageren..

Inge pfoe jammer toch een operatie en volledige narcose... Spannend. Weet je al wanneer je aan de beurt bent?
Haha klinkt heerlijk jou stel zo samen bezig en wat fijn van de psz!

Bianca das idd heel wat om 2 dames voor 7en de deur uit te hebben. Wanneer Oona naar t kdv moet moet ze ook met Marcel om 7 uur de deur uit.
Das altijd een flink gehaast idd.. Succes straks! Fijn dat je kleine meid het zo goed doet.. En jaloerse peuters hoor ik vaker inderdaad, dochter van een kennis was er steeds op uit om haar kleine broertje te laten huilen. Heftig zo'n verandering natuurlijk! Gelukkig gaat het nu beter dus hopelijk ook snel met jou meiden samen.

Sandra och wat sneu! Hopelijk gaat het de volgende tandartsronde beter.. Zag heel leuke feestfoto's voorbij komen op Facebook... Morgen voor het echt zie ik ;) Gefelicteerd!

Jeanette jee wat een heftige tijd zeg! Veel sterkte hopelijk doet de medicatie je goed en kom je snel in rustiger vaarwater!

Hier gaat alles z'n gangetje...
Oona doet het super... is lekker zichzelf en ontwikkeld zich als een malle.
Ze is nu al enorm toe aan school haha.. Dat wordt nog wat om haar een jaar lang uit te leggen dat ze echt nog moet wachten.
Haar vriendinnetje is net gestart en op t kdv gaan heel veel kinderen waarmee ze veel speelt de komende maanden naar school. Vanaf Januari is ze de oudste en moet dan dus nog een half jaar wachten.

Wij zijn er nu zo goed als zeker over uit welke school ze naar toe zal gaan, maar we gaan nog voor de zekerheid 2 scholen bezoeken voordat we de knoop definitief doorhakken.
Wanneer we langs 1 van die scholen lopen zegt dus dus ook altijd dat we daar nog gaan kijken en ze heel benieuwd is

Vind het wel heel bijzonder zo het laatste jaartje haar thuis hebben, en ga dat straks zeker enorm missen.
Mijn werk is nu behoorlijk zwaar dus ik geniet enorm als ik met haar thuis ben.. Lekker aanrommelen, knutselen, spelen... ze speelt steeds beter zelf..
Vandaag lekker een stukje gaan fietsen en eikels en andere herfstdingentjes verzameld. Ze is enorm gek op puzzelen en kan rustig een uur achter elkaar bezig zijn waarbij ze meerdere puzzels van 50/60 stukjes maakt (terwijl ze ondertussen de oren van mijn hoofd kletst ;) )... en knippen en plakken is helemaal hot nu... en languit op ons bed liggen spelen met allerlei kleine poppetjes e.d ook. We gaan de sint maar eens vragen om playmobil ;)

Naja.. ik kan nog lang doorgaan ;) maar ik zal proberen weer wat vaker te reageren....
Afbeelding

We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me

Inge
Berichten: 380
Lid geworden op: 22-02-2012 20:21

Bericht door Inge » 01-10-2013 10:31

@Melanie. Nee ik weet nog niet wanneer ik aan de beurt ben. Eerst volgende week een afspraak om te horen wat de uitslagen van het onderzoek zijn. Dan wten we ook hoe de schildkleir eruit ziet. ben erg benieuwd, wacht het maar af.
Wat leuk die grietjes die zo lief kunnen spelen.Heel herkenbaar ook wat je vertelt. Nina hier is ook gek op puzzelen. Ik vind dat ook zo snel gaan. We begonne nog niet zo lang geleden met 16 stukjes en nu ook bezig met 60 stukjes. Ik sta daar echt van te kijken. Ook knippen hier helemaal hot. Zo leuk om te zien dat ze met haar mond meeknipt haha.
Fijn dat jullie een school hebben zie jullie aanspreekt. LWat is dat nu voor school?

@Jeantte. Hoe gaat het met jou?

@Sandra. Gefeliciteerd met Roan. 3 Jaar alweer. Gaat hard he. Hebben jullie het al gevierd of vandaag nog?

Hier moesten ze gister beide naar CB. Ze waren erg tevreden. Kian vonden ze erg hard gaan en lag ook voor qua ontwikkeling. Alles voor de volgende keer met 11 maanden is al aangestreept haha.
Nina had voor het eerst de ogentest, die was prima. Ze vonden haar een slimme tante en ook erg vlot. Beide zijn qua leeftijd erg lang,maar dat is niks nieuws voor ons. Erg leuk om te horen dat beide het zo goed doen. We zijn weer helemaal trots :-) :-)
Afbeelding

Sandra81
Berichten: 379
Lid geworden op: 23-02-2012 13:31

Bericht door Sandra81 » 03-10-2013 09:12

Bianca,
Sophie heeft heel lang nog 5 flesjes gehad. Nu gaat het goed met 4 flessen. Al is de ene dag de andere niet. Ik merk dat ze aan ander voedsel toe gaat komen maar daar denkt ze zelf anders over. Bij een fles met rijstebloem huilt ze alles bij elkaar omdat ze dat niet wil en ook groente en fruithapjes gaan er niet in. Mevrouw wil de fles! Waar Roan het na een paar keer proeven meteen allemaal at, gooit Sophie haar kont in de krib! Nu al een sterke eigen wil...dat belooft nog wat;-)

Inge,
Wat lief hè als ze zo met elkaar spelen. Roan kan dat ook zo leuk met zijn zusje, al kan hij soms ook heel jarloers zijn en de aandacht opeisen!

Melanie,
Nog een jaartje....en dan naar school! Waar blijft de tijd hè?
Lijkt me ook even moeilijk...loslaten heet dat;-)
Ik snap nu al die ouders op school ook veel beter dan toen ik nog geen kindjes had!

Jeanette,
Hoe gaat het met je? Voel je je al wat beter?

Vandaag mag Roan trakteren op de Psz. Ik heb samen met hem vlindertjes gemaakt van zakjes met popcorn. Het is daar een gewoonte aan het worden dat kindjes die trakteren ook cadeautjes uitdelen....
Daar doe ik dus niet aan mee! Ik vind dat een traktatie voldoende moet zijn. Het gaat om het idee en niet om de hoeveelheid toch?! Hopelijk zet ik een trent;-)
Afbeelding

Afbeelding

Jeanette
Berichten: 647
Lid geworden op: 23-02-2012 11:37

Bericht door Jeanette » 04-10-2013 14:49

He meiden, het gaat nog erg op en af soms gaat het een paar dagen beter en dat is zo fijn en dan gaat het opeens toch weer minder en dan baal ik zo enorm en voel me dan zo ellendig dus ik ben er nog niet maar het heeft tijd en geduld nodig hoe zwaar dat ook is.
Afbeelding

Sandra81
Berichten: 379
Lid geworden op: 23-02-2012 13:31

Bericht door Sandra81 » 04-10-2013 21:07

Jeanette,
Het heeft zeker tijd nodig...geniet van de mooie dagen!

Bij ouders van een meisje die bij Roan op de Psz zit hebben de zwangerschap van hun tweede kindje af moeten breken. Na de 20 weken echo bleek dat hun dochtertje geen hersenen had. Ik moet er constant aan denken. Lijkt me vreselijk om mee te maken.
Afbeelding

Afbeelding

Inge
Berichten: 380
Lid geworden op: 22-02-2012 20:21

Bericht door Inge » 07-10-2013 15:32

@sandra. heb je goed dat je alleen een traktatie doet. Tegenwoordig word het echt een beetje overdreven. Wij vinden het balngrijhk dat onze kinderen ook blij zijn met iets kleins, het hoeft niet altijd groot. Het zal wel zijn dat je op een gegeven moment voor je kind mee wil doen als je alle anderte trakaties hebt gezien, al vind ik het goed dat jullie daar niet aan mee doen. Ben benieuwd hoe de volgende traktatie er uit zal zien.
Ja ik herken het wel dat je zegt, dat je nu beter snapt wat ouders voelen. Nu wij Nina naar de psz moeten brengen, snap ik het ook zoveel beter. Je weet het door ervaring wel,maar als je hetzelfde mee maakt met je eigen kind,snap je het zo veel beter.
Wat een naar verhaal van dat stel op de psz. Ik heb dat ook nog nooit gehoord. Raar dat dat kindje dan toch al 20 weken groeit. Lijkt me erg om je zwangerschap in dat stadium af te moeten breken. Zo zie je maar weer hoe bijzonder als je een gezond kindje krijgt.

@jeannet. Wat moeilijk zeg. Hopelijk voel je je snel beter. Lijkt me heel moeilijk met een kleintje thuis en ook nog hoogzwanger. Je schiet qua zwangerschap wel op he. Kun je daar nog wel een beetje van genieten? Sterkte.

Hier is Nina voor het eerst naar de psz geweest. Was een chaotisch iets. Bleek net dat de avond ervoor binnen de organisatie een aantal te horen hadden gekregen dat er ontslag voor ze is aangevraagd. Bedrukte sfeer dus ook. De leidster die Nina heeft en met wie we kennis hadden gemaakt, hoorde ook bij die groep en die was er die dag dus ook niet. Stonden we daar bij drei vreemden met een meisje die voor het eerst ging. We hebben nog zitten denken om haar weer mee te nemen, maar ze was helemaal voorbereid om te gaan, dus toch achtergelaten. Gelukkig maar voor 3 kwartier om te wennen, dus we waren er weer snel. Nina zat nog op hetzelfde plekje als we haar hadden achtergelaten, alles rustig te bekijken. Gelukkig huilde ze niet,maar haar gezichtje stond ook niet zoals normaal. Wat breekt je hart dan zeg. Is er ook nog op de dagen dat Nina er is, een meisje die alleen maar huilt, dus daar is de leidster heel druk mee ,dus het is niet helemaal naar onze zin. Helaas ook geen andere organisatie binnen onze woonplaats of erbuiten, dus heel vervelend. Vanochtend heeft mijn vriend nog gebeld met de manager en een goed gesprek gehad. Nina eigen leidster is er de volgende keer gelukkig weer en zal zeker nog 3 maanden blijven voor ontslag erdoor is. We kijken het nu maar even per keer aan.
Hebben meer van jullie met ontslagen met organisatie te maken?
Afbeelding

Sandra81
Berichten: 379
Lid geworden op: 23-02-2012 13:31

Bericht door Sandra81 » 09-10-2013 18:59

Inge:
Ja hoor...ook hier het geval. Twee leidsters zijn weg gegaan. Bij 1 is het contract niet verlengd en de andere moest naar een andere locatie. De hoofdleidster is er nog met daarbij nog een leidster die er alle dagen is. Zij heeft pas net de opleiding afgerond. Telkens hetzelfde gezicht vinden wij wel heel fijn.
Wat vervelend dat dat nu net moet zijn als jullie kindje voor de eerste keer moet gaan. Al is het achterlaten van je kindje nooit fijn. Dat wordt wel steeds makkelijker!
Hopelijk hebben jullie bij de volgende keer een beter gevoel!
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie