***Kletstopic***

...De plek waar we gezellig verder kletsen...
Inge
Berichten: 380
Lid geworden op: 22-02-2012 20:21

Bericht door Inge » 09-10-2013 19:39

Sandra81 schreef:Inge:
Ja hoor...ook hier het geval. Twee leidsters zijn weg gegaan. Bij 1 is het contract niet verlengd en de andere moest naar een andere locatie. De hoofdleidster is er nog met daarbij nog een leidster die er alle dagen is. Zij heeft pas net de opleiding afgerond. Telkens hetzelfde gezicht vinden wij wel heel fijn.
Wat vervelend dat dat nu net moet zijn als jullie kindje voor de eerste keer moet gaan. Al is het achterlaten van je kindje nooit fijn. Dat wordt wel steeds makkelijker!
Hopelijk hebben jullie bij de volgende keer een beter gevoel!
Mmm, bij jullie dus ook al zo'n geschuif. Wij vonden dat de eerste keer echt niet fijn. Vandaag weer geweest en nu stond haar eigen leidster er weer. Met Nina erbij maar 5 kindjes dus dat was ook wel fijn voor een tweede keer. Wat ook heel erg scheelde was dat het meisje dat de hele tijd huilt er niet was. Heel zielig voor haar en voor haar ouders hartverscheurend lijkt me, maar zo'n meisje drukt ook een flinke stempel op de groep. Het feit dat op Nina haar dagen ook maar een leidtser op de groep is, is zij dus ook bijna de hele tijd met dat meisje druk. Wij vroegen ons dus af of er dan ook nog tijd is voor Nina en de andere kinderen. Best een klus voor een leidster. Maar goed vandaag was zij er niet en ik kreeg ene ander beeld van alles, dus dat deed mij goed. nina was ook wel positief en lijkt er iig geen hekel aan te hebben om te gaan, dus we oefenen gewoon nog even verder :-)
Afbeelding

Sandra81
Berichten: 379
Lid geworden op: 23-02-2012 13:31

Bericht door Sandra81 » 10-10-2013 14:19

Gelukkig ging het vandaag beter! Bij Roan in de groep zijn nu 9 kindjes met 2 leidsters! Aandacht voor iedereen dus! Als ik bekijk dat ik alleen sta met een groep van bijna 30 kleuters;-)
Een kindje dat veel huilt kan idd wel sfeerbepalend zijn. Andere kindjes worden er ook een beetje bedrukt van. Het meisje moet er even doorheen....en haar ouders ook;-)
Afbeelding

Afbeelding

Jeanette
Berichten: 647
Lid geworden op: 23-02-2012 11:37

Bericht door Jeanette » 11-10-2013 11:38

He meiden, het gaat hier steds wat beter :D somber ben ik niet meer het is nu nog vooral de vermoeidheid. Doordat we bij mijn ouders in huis zitten kan ik veel rust nemen en dit heb ik nu ook geaccepteerd, ik ben er van overtuigd dat het stapje voor stapje beter zal gaan en hoop dat ik de laatste weken thuis kan zijn en anders gaan we na de bevalling zoiezo weer heerlijk naar huis. Het genieten komt ook weer terug en dat is erg fijn.

Ik heb wel bijgelezen, maar op alles reageren kost nog teveel energie.

Liefs
Afbeelding

Inge
Berichten: 380
Lid geworden op: 22-02-2012 20:21

Bericht door Inge » 11-10-2013 20:18

@Sandra. Dat klinkt goed zo dat er twee leidsters staan. Bij Nina worden de peutergroep van kdv en de peuters van de psz bij elkaar opgeteld en daar komen dan 3 leidster in totaal voor. Op beide groepen een en dan een vliegende keep zeg maar. Dus echt niet ideaal. Helaas hier ook geen andere keus. Deze organisatie hebben alleenrecht hier in de plaats dus je hebt niet veel keus. qua psz. We houden het goed in de gaten en zitten er bovenop, dus we zullen het zien. Vandaag was Nina iig enthousiast. Er waren 7 kindjes in totaal en ze was leuk ana het vertellen wat ze had gedaan. We hebben daar nu een beter gevoel over, ze blijft ze nog niet de hele ochtend. Gaat nu ruim een uur. Alleen kreeg ik vandaag de mededeling dat ze wel graag wilde dat Nina vandaag de hele ochtend zou blijven omdat ze het goed deed. Ze willen het wennen beperken en er is een uitzondering voor het meisje die huilt. Ik werd daar wel boos over. ik vind huilen niet de graadmeter en de leidster heeft Nina maar een keer gezien en kent Nina dus ook niet goed genoeg om te bepalen of ze gewent is. Nina huilt niet snel dus ik vind het sneu dat zij daarom dan niet zou mogen wennen. Wel heel erg wennen zo om je kind weg te brengen met meteen alle problemen en beleid van de organisatie erbij. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat een kind een wenperiode heeft.

@Jeanette. Wat fijn dat het iets beter met je gaat en je het positief ziet. Ook heerlijk lijkt me dat je nu bij je ouders kunt logeren en er zo wat uit je handen word weggenomen. Je schiet qqua zwangerschap ook al wel heel erg op he. Kan me voorstellen dat je daar ook vermoeid door bent. Hopleijk kun je voor de bevalling nog lekker naar je eigen huis en nog even genieten van je zwangerschap en je gezinnetje van drie. Ik vond dat toen heel raar dat we bijna met z'n vieren waren. We hebben toendertijd voordat Nina door mijn ouders werd opgehaald nog even met z'n drieen in het grote bed gelegen. Was wel een mooi moment ,ondanks dat ik heel erg mijn best moest doen om Nina niks van de weeen te laten merken, nog even zo met z'n drieen.
Afbeelding

Sandra81
Berichten: 379
Lid geworden op: 23-02-2012 13:31

Bericht door Sandra81 » 12-10-2013 08:58

Inge,
Roan is eerst een uurtje gaan kijken en daar na meteen 1 ochtend in de week begonnen. Zelf ben ik ookvan mening dat het soms het beste is om maar gewoon te doen wat er uiteindelijk van het kind verwacht wordt. Dit schept duidelijkheid. Al weet ik ook dat het voor jezelf als ouder gewoon heel moeilijk is om de zorg om je kind uit handen te geven. Ouders moeten soms meer wennen dan hun kinderen;-)

Jeanette,
Wat ben ik blij om wat van je te horen...fijn dat het wat beter met je gaat. Gelukki heb je veel steun aan de mensen om je heen. Altijd bijzonder;-)
Nog even en jullie kindje komt.....ligt het kleine ventje al mooi ingedaald?
Afbeelding

Afbeelding

Inge
Berichten: 380
Lid geworden op: 22-02-2012 20:21

Bericht door Inge » 12-10-2013 11:26

@Sandra. Dat kan ook, al zouden wij dat niet kunnen, vind het ook zielig voor Nina. Zij is natuurlijk altijd bij mij thuis geweest en weet niet anders. Ik denk dat dat ook wel verschil maakt. We merken dat Nina echt behoefte heeft om te wennen. Aangezien alle organisaties die met kinderen werken ook wentijd aanbieden, is het dus ook blijkbaar heel gewoon om te wennen en hebben kinderen hier behoefte aan. Ze is eigelijk ook nog maar een klein grietje, maar hopelijk krijgt ze er snel veel plezier in.
Afbeelding

Jeanette
Berichten: 647
Lid geworden op: 23-02-2012 11:37

Bericht door Jeanette » 14-10-2013 09:05

@ sandra, hij ligt nog niet ingedaald maar wel netjes naar beneden. Ik hoop ook dat alles er over een week of 4 anders uit ziet wat zou dat toch fijn zijn :D
Afbeelding

Sandra81
Berichten: 379
Lid geworden op: 23-02-2012 13:31

Bericht door Sandra81 » 22-10-2013 22:52

Wij zijn weer terug van een weekendje centerparcs. Wat is dat toch genieten met twee kleine kinderen. We zijn naar het heiderbos geweest. Roan geniet zo van het zwembad. Echt geweldig om te zien hoe vrij hij in het water wordt. Helaas ging hij op de laatste dag onderuit in de jungle dome met als gevolg een flinke schaafplek op zijn gezicht. Het was alweer een tijd geleden dat hij er 'gehavend' uit zag. Zonder vallen worden ze niet groot zullen we maar zullen we maar zeggen.

Sophie groeit als kool. Donderdag alweer een half jaar. Het is een heel tevreden meisje. Ze lacht de hele dag. Ook zo leuk om te zien hoe ze op Roan reageert. Ze wil al heel graag met hem meedoen...en heeft dikke pret op het speelkleed terwijl Roan zijn speelgoed veilig stelt!

Jeanette,
Hoe gaat het? Ik ben erg benieuwd naar jullie kindje....
Trek je het verder nog een beetje?

Bianca,
Hoe gaat het bij jullie? Gaan de nachten al wat beter?
Afbeelding

Afbeelding

Jeanette
Berichten: 647
Lid geworden op: 23-02-2012 11:37

Bericht door Jeanette » 25-10-2013 10:38

@ sandra, het gaat nog erg op en af ben nog enorm moe en tel de dagen echt af ben het zo beu om mezelf zo te voelen kan niet wachten tot het allemaal achter de rug is
Afbeelding

chantal
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-02-2012 16:38

Bericht door chantal » 04-11-2013 09:55

Hallo dames daar was ik ook weer een keer. Lees vaak wel even snel wat er weer gezegd is, maar ben gewoon ontzettend druk. Nu heb ik een week vakantie. We gaan vandaag op vakantie naar het Vennenbos van landal. Echt heel veel zin in!

Inge hier was er ook een wenochtend en daarna gelijk 1 ochtend in de week. Bij ons zijn ze ook van mening dat het kind eigenlijk gewoon meteen moet doen wat er van ze verwacht word net wat Sandra zegt. Hier is het heel goed gegaan. Liz heeft zestien kindjes in de klas met 2 leidsters. Gaat prima naar mijn idee en Liz vind het geweldig om naar school te gaan.

Sandra genieten is dat he. Sam doet het ook heel erg goed. Is ook een erg makkelijk kindje. Het enige wat hij nog mag verbeteren is smorgens later wakker worden. Nu komt hij vaak tussen kwart over vijf en zes:( Gelukkig zijn we dan nu met zijn 2en thuis. Dan kunnen we het soms afwisselen wie er smorgens uit gaat. Dat scheelt dan weer.

Jeanet spannend nog even. Hopelijk komt het kleintje eerder dan dat je uitgerekend bent. Vooral als je je zo voelt als nu.
Afbeelding

Plaats reactie